آرزو دارم پیراهن تیم ملی رابپوشم

هافبک ایرانی تیم فوتبال بارنزلی

دومین بازیكن ایرانی كه موفق شد در لیگ برتر انگلیس بازی كند، این روزها آخرین لحظات حضورش در تیم بارنزلی را سپری می‌كند. آندرانیك تیموریان همان بازیكنی كه در جام جهانی 2006 جزو معدود ستاره‌های تیم ملی ایران بود و چشمان تیزبین سام آلاردایس را به خود جذب كرد، این روزها در آمادگی كامل است. او در انتظار به پایان رسیدن رقابت‌های دسته یك انگلیس و بازگشت به فولام است. بازگشت به تیم ملی با حضور افشین قطبی یكی از آرزوهای بازیكنی است كه در فوتبال انگلیس به گراندو مشهور شده است.

آندرانیك تیموریان در گفت‌وگو با ایسنا،درباره آخرین وضعیتش در بارنزلی، آمادگی‌اش، بازگشت به تیم ملی و...صحبت كرد:

* روزها برای آندو در فوتبال انگلیس چطور می‌گذرد؟

- زمانی كه از فولام به طور قرضی به بارنزلی آمدم، هدفم بازی كردن بود. فولام بسیار خوب نتیجه می‌گرفت و وارد شدن به تركیب تیمی كه نتایج خوبی گرفته بسیار سخت است. به همین خاطر به صورت قرضی به بارنزلی آمدم. خوشحالم كه از زمان حضورم در این تیم بیش از 10 بازی برای این تیم انجام داده‌ام و تنها در بازی چهارشنبه شب مقابل كاونتری سیتی به دلیل سرماخوردگی از سرمربی تیم خواستم كه از من استفاده نكند چون بدنم ضعیف شده بود.

* وضعیت بارنزلی چطور است؟

- ما در حال حاضر در رده بیست و یكم جدول قرار داریم و دو هفته تا پایان مسابقات باقی مانده. اگر می‌خواهیم به دسته پایین‌تر سقوط نكنیم باید در دو بازی آینده به پیروزی برسیم. بارنزلی مجموعه بسیار خوبی است و اطمینان دارم كه می‌تواند خودش را در دسته یك نگه دارد.

آندرانیک تیموریان

* پس از پایان بازی‌های بارنزلی باید به فولاد برگردید. در فولام می‌مانید؟

- من هنوز یك سال دیگر با فولام قرارداد دارم. می‌خواهم در فولام بمانم اما، اگر پیشنهادی باشد می‌توانم از فولام بروم. بندی در قراردادم آمده كه می‌توانم از فولام جدا بشوم. اگر من بدانم در تركیب فولام جای می‌گیرم می‌مانم، در غیر این صورت به پیشنهادهای دیگر فكر می كنم.

* می‌خواهید در لیگ برتر بمانید؟

- من زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته‌ام و با سبك فوتبال اینجا خو گرفته‌ام. اولویت برای من این است كه در لیگ برتر بمانم. انگلیس بهترین لیگ دنیا را دارد و برای ماندن در اینجا انگیزه‌های بسیاری دارم.

 

 

* وضعیت بدنی‌ات چگونه است؟ به آمادگی كامل رسیده‌اید؟

- كیفیت دسته اول انگلیس تفاوت چندانی با لیگ برتر ندارد. اینجا بازی‌های پرفشاری انجام می‌شود. بازی كردن در چنین فضایی بدن یك بازیكن را به آمادگی كامل می‌رساند. من هم در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارم. من تمام فكر و ذكرم این است كه در انگلیس بمانم. امیدوارم بتوانم در لیگ برتر بمانم و با آمادگی‌ام سرباز خوبی برای ایران باشم و بتوانم پرچم پرافتخار ایران را در انگلیس بالا نگه دارم.

* با این آمادگی حتما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هم آماده هستید؟

- من در چهار سال گذشته تنها سه بازی برای تیم ملی به میدان نرفته‌ام. بازی با تیم‌های كره جنوبی، كره شمالی و عربستان تنها بازی‌هایی بود كه من نبوده‌ام. در بازی با كره شمالی مصدوم بودم و با دایی تماس گرفتم و گفتم مصدوم هستم. پس از آن به صلاحدید مربیان دعوت نشدم و دایی صلاحدید كه از دیگر بازیكنان استفاده كند. دوست دارم كه دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشم. من مانند همه بازیكنان آرزو دارم برای تیم ملی كشورم بازی كنم و امیدوارم كه خیلی زود این اتفاق بیفتد.

تیموریان

* وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟ شرایط خیلی خوبی در گروه نداریم.

- این درست است كه ما وضعیت‌مان در جدول خوب نیست اما، ما كره شمالی را در پیونگ یانگ برده‌ایم و این در سابقه ما وجود دارد. این بار هم می‌توانیم كره شمالی را شكست دهیم. پیروزی در این بازی می‌تواند پل صعود ایران به جام جهانی باشد. باید در این فكر باشیم كه به پیروزی این سه بازی نیاز داریم. باید فكر كنیم كه 9 امتیاز می‌خواهیم اگر به كمتر از این فكر كنیم، موفق نمی‌شویم.

* نظر شما درباره حضور قطبی در تیم ملی چیست؟

- من تا به حال با قطبی كار نكرده‌ام. اما، زمانی كه در پرسپولیس بود، اخبار را دنبال می‌كردم. می‌دانم مربی محبوبی در ایران است. او با مربیان بزرگی مانند هیدینك و فربیك كار كرده و فدراسیون فوتبال انتخاب درستی انجام داده است. امیدوارم همه از او و تیم ملی حمایت كنند تا تیم ملی به جام جهانی صعود كند.

* حرف دیگری باقی مانده است؟

- من می‌خواهم از این فرصت استفاده كنم و مصاحبه‌ای كه از قول من در یكی از روزنامه‌ها به چاپ رسیده بود را تكذیب كنم. من هیچ وقت علیه دایی صحبت نكرده‌ام. او هم بازی من بوده و دلیلی ندارد كه بخواهم علیه دایی و دستیارانش در تیم ملی صحبت كنم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری